پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 19 دی 1400/ شماره 440
خودنمایی قیمت های جهانی در پایه ها، افزایش دلار نیمایی از نفس افتاد، دلار آزاد کانال 28 هزار تومان را از دست داد، قیمت های بازار خلاف جهت دلار، کاهش بورس تهران ادامه یافت،

خودنمایی قیمت های جهانی در پایه ها
بعد از یک هفته غیبتِ قیمت های جهانی، قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در حالی اعلام شد که دلار نیمایی 286 تومان نسبت به هفته قبل افزایش داشت و باز هم رکورد بالاترین نرخ نیما در قیمت های سال 1400، شکسته شد. دلار نیمایی که چهلمین قیمت های پایه با آن محاسبه شد، 24,766 تومان بود و 1.1 درصد نسبت به 12 دی، افزایش داشت. 
همان طور که انتظار می رفت، پت های نساجی و بطری، بیشترین افزایش قیمت های امروز را داشتند و بین 3.4 تا 4.7 درصد یعنی بین 996 تا 1290 تومان، بیشتر از هفته قبل، قیمت گذاری شدند. در سمت مقابل و در کاهشی ها، طبق انتظار PVC ها دیده می شوند که بیشترین کاهش را تجربه کردند. کالای E6834 با 4.3 درصد و 1,984 تومان، بیشترین کاهش امروز را تجربه کرد و S57 هم با 3,6 درصد، 1,463 تومان کمتر از هفته قبل، قیمت گذاری شد.

افزایش دلار نیمایی از نفس افتاد
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 24 هزار و 766 تومان رسید و قیمت های پایه، با همین نرخ، محاسبه و اعلام شدند. میانگین روزانه امروز در کانال 24 هزار و 800 تومان بود و احتمال می رود با توجه به ریزش سنگین دلار آزاد، رشد نیما، متوقف یا از سرعت افزایش آن، کاسته شود.

دلار آزاد کانال 28 هزار تومان را از دست داد
دلار آزاد امروز نیز به روند ریزشی خود ادامه داد و به کانال 27 هزار تومان عقب نشینی کرد. آخرین قیمت امروز دلار تا ساعت 15، 27 هزار و 750 تومان بود که 700 تومان پایین تر از آخرین قیمت دیروز دلار است. دلار صرافی ملی هم که روز گذشته با 101 تومان کاهش و قیمت 26 هزار و 889 تومان به پایان رساند، امروز نیز روند کاهشی داشت و با 51 تومان اُفت تا ساعت 15.00، 26 هزار و 838 تومان قیمتگذاری شد.

قیمت های بازار خلاف جهت دلار
در شرایطی که دلار در حال عقب نشینی است، قیمت های پایه، متأثر از نیما و قیمت های جهانی، عمدتا افزایشی اعلام شدند و بازار نیز متأثر از قیمت های پایه، روندی افزایشی یا بدون تغییر داشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سنگین بادی، سبک فیلم و سنگین فیلم افزایشی و 200 تا 700 تومان رُشد را ثبت کردند. بازار دوشنبه، زمان بهتری برای ثبات و ارزیابی اثرات قیمت های پایه بر نرخ های مواد اولیه است.

کاهش بورس تهران ادامه یافت
بورس تهران که دیروز، اولین روز کاری را، کاهشی به پایان رساند و امروز نیز روند روز گذشته را پی گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با 25 هزار و 679 واحد کاهش به 1 میلیون و 336 هزار عقب نشینی کرد.


 ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟